VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Co si myslí číšník?
2017-04-15, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

v těchto svátečních dnech možná zavítáte do nějaké restaurace častěji než obvykle. Je potřeba si trochu povyrazit, pobavit se, užít si chvíle volna. Já jsem vám ve svých minulých glosách už několikrát radil - jak se máte chovat k neotesanému číšníkovi, jak máte reagovat na jídlo, které vám nechutná nebo které není evidentně dobře uvařeno a nebo, které vám podsouvá jiné suroviny než byly uvedeny na jídelním lístku. 

Tentokrát bych vás rád seznámil s úplně opačným pohledem na situaci v pohostinství. Totiž - jak se na nás - hosty - dívají ti, co nás obsluhují! Velmi mne k tomu inspiroval web zvaný matesola.cz, který uvádí osmnáct důvodů, kvůli kterým se stáváme špatnými hosty, jsme na černé listině a “už k nim, prosím nemáme nikdy chodit!”

Namátkou bych zmínil, pro vaše pobavení i poučení, jen ty body, které mi připadají nejatraktivnější: 

Tak za prvé: Špatný host vehementně reklamuje jídlo, až když na talíři zbyly přibližně dvě brambory a 3 centilitry omáčky

Za druhé: Uděláte si telefonickou rezervaci a pak vůbec nepřijdete a nebo dorazíte o hodinu později a divíte se, že pro vás už není místo

Z třetí: Máte minimální útratu, ale sedíte u stolu ještě hodinu po zavíračce a ukazujete si fotky z narozeninového večírku

Za další: Tykáte personálu, luskáte prsty na vrchního, aby dorazil okamžitě k vašemu stolu. 40% hostů nepoužívá slovo - děkuji a prosím. Nejste schopni si objednat najednou. 

A nakonec, když se platí a personál čeká nějaké, alespoň malé spropitné, marně šátráte v peněžence po trapných dvoukorunách. Největším zoufalstvím asi je, když s výrazem marnotratného milionáře zaokrouhlíte sumu 182 korun na 185 a nebo, když dáte stokorunový tip za svatební hostinu, která stála dvacet tisíc.

 

Tak to jen pár příkladů, abychom si, my hosté, někdy uvědomili, že nás obsluhuje člověk, který se třeba snaží nám udělat hezký večer. Jeho jediným zájmem nemusí být vždy jen velké dýško, ale abychom s k němu chovali slušně a ctili jeho profesi.

 

Hezký víkend a hlavně "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
U jídelního stolu je jediné místo, kde se první hodinu nikdy nenudíte.
Anthelme Brillat-Savarin
Top
English