VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Mirečkovo pekařství
2015-03-01, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

za posledních pár týdnů jsem nasbíral různé ústřižky a obaly od pečiva, které si nakupuji - stejně jako vy - ve velkých supermarketech, ale i malých prodejnách. Nabídka všech možných produktů je totiž na mou slabou paměť tak široká, že jsem si začal uschovávat do krabičky všechny značky, co mně alespoň trochu zaujaly nebo zachutnaly. Pak už jdu do obchodu najisto a netápu mezi novinkami zaplavujícími náš konzumní trh.

 

Baví mne číst popisky na produktech a přitom je degustovat a zkoumat, jestli tam opravdu je to, co výrobce slibuje. A také mě hodně baví, když cítím z názvů, titulků, povinných i nepovinných informací jasnou identitu, zapálení a lásku výrobce k vlastnímu produktu. 

Namátkou vám přečtu, jaké útržky od obalů se nedávno sešly na mém stole. Tak třeba - Mirečkovo pekařství - nabízí Makový Závin. V popisce složení zdůrazňuje producent, že pšeničná mouka je celozrnná, rostlinný tuk stoprocentní, cukr hroznový. Červeným písmem jsou vyznačeny alergeny, ostatní je psáno černě. Vše je dostatečně velké, takže nemusím používat lupu. 

 

Další milý produkt je Žitný chléb, který v Janově nad Nisou peče Řemeslná Koláčkova pekárna. Na obalu si přečtete jasné složení: kvas z žitné mouky, žitná mouka, voda, dýňová, slunečnicová a lněná semínka, sůl, koření. Vše je jasné a chutné. 

 

Vyšší kategorii finanční, ale nejspíš i léčivou obsazuje na mém stole ústřižek značky Psyllium, chléb Dr. Popova. Třetí generace této rodinné firmy vyrábí bylinné čaje, kosmetiku i potravinové doplňky. Za tajemným názvem - psyllium - se skrývá indická léčivá vláknina, která má blahodárný vliv na naše trávení. Pro chleba jistě důležitá složka, která může přitáhnout nejen vyznavače ajurvédy. 

 

A konečně poslední ústřižek mám z Pekárny Kabát. Jde o celozrnnou bábovku, která o sobě hrdě hlásí, že je vyráběna ručně, obsahuje semínka bohatá na omega-3 mastné kyseliny, minerální látky a třtinový cukr namísto bílého.

 

Je mi to milé. Na všech zmíněných produktech se výrobci přiznávají ke své identitě, zanechává telefony přímo na své majitele a webové stránky. Otevřeně říkají, co nabízí a já věřím, že nehrají žádnou hru na nepřesné informace, dvojsmyslnou terminologii nebo zamlčování důležitých faktů. To se totiž v gastronomii nevyplácí!

 

Krásný víkend - a prosím vás - "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Copak jestli je to zdravý, na to lidi kašlou, lidi mají rádi, když je to hlavně dobrý, pak řešej až, jestli je to zdravý…
Zdeněk Pohlreich
Top
English