VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Poddimenzovaná
2015-01-18, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

skoro všechny restaurace na světě mají jednu společnou vlastnost: Většinou nejsou připraveny na nečekaný nápor hostů. I ty nejvychytanější podniky se čas od času dostanou do situace, že onemocní půlka personálu právě ve chvíli, kdy se rozhodne nečekané množství lidí přijít v jednu jedinou chvíli na oběd. A všichni samozřejmě pospíchají. Podle nějakého Murphyho zákona - "že když se má něco pokazit, stane to tak v nejnevhodnější chvíli", se v tento komplikovaný den zadrhne i zásobování a ráno nepřivezou vajíčka, cibuli nebo jinou důležitou ingredienci a navíc si všichni hosté objednají úplně nejnemožnější směsky rozličných jídel.

 

Pro šéfkuchaře, který se na ten den navíc nevyspal úplně dorůžova je to situace, kdy by asi nejraději skočil do hrnce s vařící polévkou a pak se zakopal pár metrů pod zem. Je to opravdu velká krize v kuchyni i na place.

 

Jako hosté, bohužel, zažíváme podobný zmatek i v podnicích, které prostě jen nečekaně začnou být slavné. Něco o tom vím, protože už téměř dvacet let vydávám průvodce po nejlepších a nejzajímavějších restauracích v naší republice. Velmi často se totiž stává, že podnik, který "přivykl spíše jen průměrné návštěvnosti" se začne být najednou populární. Někdo o něm napíše článek, že je to tam dobré - a je to!. Najednou to tam chce každý ochutnat a restaurant nestíhá ukojit nečekaný nápor zájemců. Je prostě dimenzován personálně na menší návštěvnost. 

 

A tak nastávají ty chvíle, kdy mi lidé píší smutné zprávy: "Vaří tam moc dobře, ale čekat na polévku 25 minut už příště nebudeme! Nebo - je to skvělá restaurace, jenže oběd o třech chodech trval dvě a půl hodiny.

 

Jak z toho začarovaného kruhu ven? Restaurace nemá finance, aby si pořídila více personálu, kuchyně má omezenou kapacitu - a najednou tam je nával nečekaných hostů! Já nevím, co udělat, ale určitě by pomohlo více zpřesnit rezervační systém. Pokud totiž má podnik jasnou představu, kolik je schopen uvařit kvalitních jídel denně - může díky přesné rezervaci zajistit, že zákazník na svůj pokrm dlouho nečeká a kuchař namísto, aby šílel a hysterčil mezi pánvičkami, může si vše v klidu a dopředu naplánovat, připravit a pak uvařit jídlo nejlépe jak to jen umí.

 

Tak tohle je značka ideál. Když se restauraci začne opravdu dařit, musí se připravit na nové hosty. Ono se totiž dobré jídlo za rozumnou cenu rychle rozřikne i bez bůhvíjaké reklamy! A naopak!

 

Krásný víkend - a prosím vás - "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Copak jestli je to zdravý, na to lidi kašlou, lidi mají rádi, když je to hlavně dobrý, pak řešej až, jestli je to zdravý…
Zdeněk Pohlreich
Top
English