VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Punk IPA
2018-04-29, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

 

jsem přesvědčen, že naše země je bezkonkurenční pivní super-velmocí. A to jak ve spotřebě piva, jeho vynikající kvalitě, tak i v neuvěřitelném počtu asi třistapadeáti velkých, středních, malých i micro-pivovarů. Nicméně si myslím, že i tak se můžeme poučit z toho co dělají jiní.
Nedávno jsem koupil v jakémsi vesnickém supermarketu v Jižním Tyrolsku dvě piva, která mne zaujala svými názvy. Jedno se jmenuje - Mrtvý Poník neboli Dead Ponny a druhé Punk Ipa, tedy pankáčská IPA. Ne snad, že bych se úplně odvázal z chuťového zážitku,… my Češi jsme v hodnocení piva velmi nároční, ale já se s vámi chci podělit o to, co bylo na lahvích napsáno jakožto propagační text. Cituji: “Naše vlajková loď - Punk IPA (silně chmelená) je apokalyptické pivo. Je rozerváno novosvětským chmelem a nabízí devastující exploze vůní. Téměř kalašnikovské nárazy karamelu, aromata tropického ovoce, grepfruitu, ananasu a lyčí předcházejí  hořkému konci závěrečné dochutě.” Pak je na lahvi ještě pár extravagantních výkřiků, jako například: “Napijte se, připojte se k naší křížové výpravě a změňte svět! Pozvedněte pohár na počest revoluce! Chceme změnu, jsme pankáči!” ..a tak dále a tak dále a na konci etikety je malá, ale velmi milá informace: “Toto je láhev piva. Není to žádný leták! Navštivte naši webovou stránku a dozvíte se víc”. Taková informace má samozřejmě ryze komerční charakter a nejde o nic jiného, než se trochu vloudit do přízně pijáka piva a pak jej nenápadně nasměrovat do náruče svým obchodů. Já znovu zdůrazňuji, že mne to kalašnikovské a pankáčské pití nijak zvlášť neokouzlilo svoji chutí, ale myslím, že je moc hezké, když má nějaká potravina nebo surovina vlastní, originální příběh a dokáže se přesně zaměřit na svoji cílovou skupinu. Hodně našich - domácích pivních producentů se holedbá především svou dlouhou tradicí, nebo specifickým a tajným způsobem výroby a také ve svých reklamách často brnká na strunu chlapáctví, kamarádství, a taky třeba, že pivo sbližuje lidi. Já mám rád příběhy, ale úplně nejradši jsem, když je pivo kvalitní, dobře ošetřeno a má v sobě co nejvíce života a co nejméně konzervantů. Takový nápoj, když navíc přichází ještě s dobrou historkou - potěší dvakrát. Zvláště v těchto krásných dnech, kdy se otevírají zahrádky a všude je plno slunce - jak v pivních sklenkách tak i nad našimi hlavami.  

 

Hezký víkend a hlavně "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Muži se v lásce často chovají jako v restauraci. Objednají si jídlo podle jídelního lístku a potom šilhají na sousedův stůl.
Anonym
Top
English