VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Punk IPA
2018-04-29, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

 

jsem přesvědčen, že naše země je bezkonkurenční pivní super-velmocí. A to jak ve spotřebě piva, jeho vynikající kvalitě, tak i v neuvěřitelném počtu asi třistapadeáti velkých, středních, malých i micro-pivovarů. Nicméně si myslím, že i tak se můžeme poučit z toho co dělají jiní.
Nedávno jsem koupil v jakémsi vesnickém supermarketu v Jižním Tyrolsku dvě piva, která mne zaujala svými názvy. Jedno se jmenuje - Mrtvý Poník neboli Dead Ponny a druhé Punk Ipa, tedy pankáčská IPA. Ne snad, že bych se úplně odvázal z chuťového zážitku,… my Češi jsme v hodnocení piva velmi nároční, ale já se s vámi chci podělit o to, co bylo na lahvích napsáno jakožto propagační text. Cituji: “Naše vlajková loď - Punk IPA (silně chmelená) je apokalyptické pivo. Je rozerváno novosvětským chmelem a nabízí devastující exploze vůní. Téměř kalašnikovské nárazy karamelu, aromata tropického ovoce, grepfruitu, ananasu a lyčí předcházejí  hořkému konci závěrečné dochutě.” Pak je na lahvi ještě pár extravagantních výkřiků, jako například: “Napijte se, připojte se k naší křížové výpravě a změňte svět! Pozvedněte pohár na počest revoluce! Chceme změnu, jsme pankáči!” ..a tak dále a tak dále a na konci etikety je malá, ale velmi milá informace: “Toto je láhev piva. Není to žádný leták! Navštivte naši webovou stránku a dozvíte se víc”. Taková informace má samozřejmě ryze komerční charakter a nejde o nic jiného, než se trochu vloudit do přízně pijáka piva a pak jej nenápadně nasměrovat do náruče svým obchodů. Já znovu zdůrazňuji, že mne to kalašnikovské a pankáčské pití nijak zvlášť neokouzlilo svoji chutí, ale myslím, že je moc hezké, když má nějaká potravina nebo surovina vlastní, originální příběh a dokáže se přesně zaměřit na svoji cílovou skupinu. Hodně našich - domácích pivních producentů se holedbá především svou dlouhou tradicí, nebo specifickým a tajným způsobem výroby a také ve svých reklamách často brnká na strunu chlapáctví, kamarádství, a taky třeba, že pivo sbližuje lidi. Já mám rád příběhy, ale úplně nejradši jsem, když je pivo kvalitní, dobře ošetřeno a má v sobě co nejvíce života a co nejméně konzervantů. Takový nápoj, když navíc přichází ještě s dobrou historkou - potěší dvakrát. Zvláště v těchto krásných dnech, kdy se otevírají zahrádky a všude je plno slunce - jak v pivních sklenkách tak i nad našimi hlavami.  

 

Hezký víkend a hlavně "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Copak jestli je to zdravý, na to lidi kašlou, lidi mají rádi, když je to hlavně dobrý, pak řešej až, jestli je to zdravý…
Zdeněk Pohlreich
Top
English