VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Glosa: Šepoty a výkřiky
2014-10-26, Text: Pavel Maurer

Vážení gastronauti,

pořád si stěžujete jak vás něco ukrutně rozčílilo při návštěvě pohostinného zařízení. Chválí se málo. Je to celkem logické! Člověk je ochoten věnovat svoji energii a čas spíše negativním projevům. To, že je vše v pořádku, není třeba komentovat, má to být automatické. Knihu přání a stížností - oblíbený artikl dob dávno minulých - tu dnes v restauraci nenajdete ani náhodou. Nicméně, nedělám si žádné velké naděje, že ji za socialismu někdo někdy četl nebo bral vážně! 

 

Dnes můžeme jako postižení či okouzlení návštěvníci vyjádřit svůj názor vůči restauraci - různými způsoby. Můžeme "likeovat", tedy dávat palec nahoru a dolů - podnikům, které jsme navštívili. Můžeme je pranýřovat i hladit na stovkách nejrůznějších internetových vyhledávačů a žebříčků. Můžeme dlouhodobě hodnotit jejich úroveň a sledovat, jak se jim daří a zda reagují na naše podněty.

 

A věřte, že ti, kdo to myslí se svým podnikem vážně, docela pravidelně sledují - jak si stojí ve veřejném hodnocení. Jsou velmi citliví na to, zda je hodnocení oprávněné a spravedlivé. A nebo - jestli to není nějaký plánovaný "virtuální podraz". Že totiž jen někdo, ze závisti, chce konkurentovi trochu namydlit schody a využívá k tomu tzv. sociální sítě!

 

Veřejně publikovaná kritika, zvláště pak internetová hodnocení - nemusí být vždy - úplně fér. Na síti se může vyjadřovat ke všemu prakticky každý.  Může si snadno založit deset falešných emajlových adres a z každé poslat restauraci nebo hotelu špatnou zprávu. Zpráva je okamžitě veřejná a tak si ji každý v jisté chvíli snadno přečte. Komukoli z nás se zamane, může nějakou hospůdku vychválit ve svém veřejném komentáři až do nebes, ale také poslat do horoucích pekel. 

 

Cituji některé, téměř neškodné komentáře:

"Čekání na jídlo přes 2 hodiny kompenzované slevou 15% mi přišlo při místních cenách vyloženě sprosté!", "Obsluhující krásná blondýna dokáže být velmi přísná, pokud ji upozorníte, že u stolu chybí jeden předkrm…", "Steak na zeleném pepři byl tuhý a nedochucený. Moc nechybělo a byl už i nakyslý." 

 

Měl bych v zásobě i citace mnohem drsnějšího kalibru, ale ty si nechám pro sebe. Vám však doporučuji: Čtěte komentáře o restauracích či hotelech vždy s jistou dávkou tolerance. Protože ten, kdo je anonymně nebo pod internetovým pseudonymem píše, nemusí mít vždy pouze dobré úmysly.  

 

Krásný víkend - a prosím vás - "nejezte, nepijte a když to půjde - ani nežijte blbě!"

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Láska je omáčka, která teprve dá každému masu chuť.
Francouzské přísloví
Top
English