VYHLEDEJTE A HODNOŤTE

Pavel Maurer píše

 
Metro: Zdravý život
2017-11-22, Text: Pavel Maurer

Před třemi lety a teď znovu předevčírem jsem si nechal udělat test jestli se zdravě stravuji a co mi v mém jídelníčku chybí? Stačí, když člověk napíše kolik mu je let, jak často jí jogurty nebo červené maso a kolikrát denně se něčím cpe. Vyšlo mi asi 40 položek, které bych měl pravidelně doplňovat a u každé dokonce přesné procento, naznačující jak moc moje tělo strádá. Jen tak namátkou vám prozradím, že mám konzumovat víc špenátu, kopru, petrželky, bazalky, také hříbky, chřest, kapustu, pak i (zaplať pánbůh) lososa, tuňáka, hovězí, mořskou zeleninu, mangold, chili papričky a krůtu… a ještě spoustu dalších dobrot! U každé je napsáno kolikrát by se měla zmíněná ingredience v mém týdenním menu objevit. Všechny ty suroviny mám moc rád. Jen na ně občas zapomínám při tom typickém českém lokálním kulinárním běsu! O nabídce běžných restauracích snad ani nebudu mluvit. Přiznávám se bez mučení, že tabulce o mých stravovacích nedostatcích dost věřím. Zmíněný výzkum, který poskytuje na internetu zdarma non-profit organizace mi potvrdil, že se i po třech letech vyskytují v mém “apetitu” pořád stejné chybějící suroviny, ovšem v trochu jiném pořadí důležitosti a číselném zastoupení. Mám prostě nedostatek magnesia, vitamínu B6, zinku, omega 3 mastných kyselin - a věřte tomu, že vy nejspíš také. Stačí jen trochu přemýšlet o tom, co si vkládáme do pusy a necpat se pořád jen obloženými chlebíčky, gulášem a řízkama. Ty tam, fakt, vyjmenované nebyly!

Komentář můžete vkládat, pokud jste oveřený hodnotitel.

Komentáře
Momentálně nejsou k dispozici žádné příspěvky
 



 
Pospěš si s prací, nikoli s jídlem.
Čínské přísloví
Top
English